Subject: Valvekaamerate kasutamise kord
From: "Maris Ruus" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Tue, 14 May 2024 14:01:55 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Vormistame Tori vallas jälgimisseadmestiku korda ja meil tekkis küsimus
reaalajas kasutatavate kaamerate kohta.

Tori valla territooriumil on täna paigaldatud reaalajas töötavad kaamerad
Sindi kärestikule eesmärgiga näha veeolusid, et sportlased ja harrastajad
saaksid planeerida treeninguid.

Lisaks ka suurvee korral on võimalus näha hetkeolukorda, et oleks võimalik
reageerida suurema kahju ärahoidmiseks.

Meil tekkis küsimus, kuidas me korras selliste kaamerate puhul peaksime
õigustatud huvi kirjeldama?

Teine teema, mis meil arutelu käigus tekkis on politsei ja turvafirmade
ligipääs kaameratele.

Kas piisab kui oleme korras välja toonud järgneva:

(2) Avalikesse kohtadesse paigaldatud jälgimisseadmestiku salvestist
kasutab (sh töötleb, edastab ja hävitab) ametiasutus, kes vastavalt
õigusaktidele teostab riiklikku järelevalvet, täidab kohtuvälise menetleja
ülesandeid ning on avalikesse kohtadesse paigaldatud vara valdaja ja
valitseja.

(3) Tori valla asutuste valduses oleva vara ning asutuses viibivate
isikute kaitseks või seadusest tulenevatel alustel teatud liiki avalikku
ülesannet täitva asutuse pädevusse antud ülesannete täitmiseks kasutusele
võetud jälgimisseadmestiku salvestist kasutab vastav asutus.

(4) Asutuse juht peab asutuse tegevust reguleerivate dokumentidega määrama
ametniku või töötaja, kellel on ameti- või tööülesannetest lähtuvalt õigus
ja kohustus jälgimisseadmestiku salvestist kasutada, töödelda, edastada ja
hävitada.

(5) Kolmas isik või asutus võib Tori valla paigaldatud
jälgimisseadmestikku kasutada ning selle abil salvestatud andmeid kasutada
kas:

1) salvestisel oleva isiku ehk andmesubjekti kirjalikul nõusolekul või

2) seadusega sätestatud juhtudel, eeskätt isikuandmete kaitse üldmääruses
sätestatud töötlemise põhimõtteid järgides.

Kõike head soovides

Maris Ruus

IT-juht

Tori Vallavalitsus

Tel +372 5788 0887

 <http://www.torivald.ee/> www.torivald.ee

 <http://www.facebook.com/torivallateataja>
www.facebook.com/torivallateataja